T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MANİSA / ALAŞEHİR - Sümer Oral Mesleki Eğitim Merkezi

İŞ PEDEGOJİSİ (USTA ÖĞRETİCİLİK) KURS PROGRAMI

İŞ PEDAGOJİSİ (USTA ÖĞRETİCİLİK) KURS PROGRAMI

PROGRAMIN AMAÇLARI

İş Pedagojisi Kurs Programı'nı tamamlayan bireylerin;

 1. Mesleki eğitimde kullanılan kavramları, uygulanan mevzuatları ve politika belgelerini tanımaları,

2. Meslek etiği ve Ahilik ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklamaları,

3. İş sağlığı ve güvenliği kurallarını, risk ve önlemleri, İSG mevzuatını kavramaları,

 4. İletişim tekniklerini ve beden dilini etkili kullanmaları,

5. Eğitim psikolojisi ve alt dallarını açıklamaları,

6. Mesleki eğitimde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini açıklamaları,

 7. Mesleki öğretim programları ve uygulamalarını tanımaları,

8. Kalite ve verimliliğin çalışma hayatındaki önemini açıklamaları,

9. Ölçme ve değerlendirme tekniklerini ve mesleki eğitime uygun ölçme araçlarını tanımaları amaçlanmaktadır.

BELGELENDİRME

Kursu başarı ile tamamlayanlara e-MESEM sistemi üzerinden "usta öğreticilik" belgesi düzenlenir.

1-PROGRAMIN SÜRESİ VE İÇERİĞİ 

2-USTA ÖĞRETİCİLİK ÖĞRETİM MATERYALİ (DERS NOTLARI)

PROGRAMA GİRİŞ KOŞULLARI

18 yaşını tamamlamış olmak ve sağlık durumu kurs programı uygulamalarını yapmaya elverişli olmak şartıyla aşağıdaki koşullardan herhangi birini karşılayanlar kurs programına katılabilirler.

 

Katılacak kişilerin aşağıdaki belgelerden en az birine sahip olması gerekir.

a. Ustalık belgesi

b. En az ön lisans seviyesinde mesleki eğitim almış olduğunu gösterir belge 

EĞİTİCİLERİN NİTELİĞİ

 

Kurs programının uygulanmasında, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca yayımlanan "Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları"na göre mesleki teknik eğitim okul/kurumlarında görev yapan alan öğretmenleri öğretmen/eğitici olarak görev alır.

BAŞVURU BELGELERİ

·       Kimlik fotokopisi

·       Son 6 ayda çekilmiş 1 adet biyometrik fotoğraf

 

·       Ustalık Belgesi ya da Yüksek Okul (Ön lisans) Diploması aslı ve 1 adet fotokopisi

PROGRAMIN SÜRESİ VE İÇERİĞİ

 

Kurs programının süresi, günde en fazla 8 ders saati uygulanacak şekilde toplam 40 ders saatidir. Sürelerin konulara göre dağılımı aşağıdaki tabloda verilmiştir

 

 

İÇERİK

1. MESLEKİ EĞİTİM (4 saat)

    1.1 Mesleki Eğitimin İlkeleri

    1.2 Mesleki Eğitimde Uygulanan Mevzuat/Politika Belgeleri

    1.3 Ulusal Meslek Standartları (UMS), Ulusal Yeterlilikler (UY)

     1.4 Mesleki Gelişim ve Hayat Boyu Öğrenme

    1.5 İşletmede Beceri Eğitimi, Çırak, Kalfa, Usta, Usta Öğretici Kavramları

    1.6 Mesleki Eğitim/Staj Sözleşmesi Bölümleri

    1.7 Mesleki Eğitim Okul/Kurumlarında Belgelendirme

 

2. MESLEK ETİĞİ VE AHİLİK (2 saat)

    1.1 Meslek Etiği

    1.2 Ahilik Ahlakı ve İlkeleri

    1.3 Ahilik Teşkilatı'nın Mesleki Eğitimde Yeri ve Önemi

 

3. İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ (8 saat)

 

    1.1 İş Sağlığı ve Güvenliğinin Önemi

    1.2 İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları

    1.3 Risk Tespiti ve Alınacak Önlemler

    1.4 İSG Mevzuatı

 

4. İLETİŞİM (4 saat)

    1.1 İletişimin Tanımı ve Önemi

    1.2 Etkili İletişim Yöntemleri

    1.3 Beden Dili

 

5. EĞİTİM PSİKOLOJİSİ (4 saat)

    1.1 Eğitim ve Psikoloji İlişkisi

    1.2 Gelişim Psikolojisi

    1.3 Öğrenme Psikolojisi

 

6. MESLEKİ EĞİTİMDE ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ (8 saat)

    6.1 Öğretim Stratejileri

    6.2 Öğretim Yöntemleri

    6.3 Öğretim Teknikleri

    6.4 Farklı Alan/Dallarda Kullanılan Yöntem ve Teknik Örnekleri

 

 7. ÖĞRETİM PROGRAMI UYGULAMALARI (4 saat)

    1.1 Eğitim Programının Ögeleri

    1.2 Çerçeve Öğretim Programı Bölümleri

    1.3 Haftalık Ders Çizelgesi, Ders Bilgi Formları, Bireysel Öğrenme Materyalleri

    1.4 İşletme Planı

 

8. KALİTE VE VERİMLİLİK (2 saat)

    1.1 Kalite, Verimlilik ve Maliyet Kavramları

    1.2 Kalite ve Verimliliğin Ülke Ekonomisine Etkileri

    1.3 Kalite Yönetim Sistemleri, Ulusal ve Uluslararası Standartlar

    1.4 Marka, Patent, Faydalı Ürün, Coğrafi İşaret Kavramları

 

9. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (2 saat)

    1.1 Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar

    1.2 Başlıca Öğrenme Türleri ve Ölçme İşlemleri

    1.3 Değerlendirme Ölçütleri

    1.4 Eğitim-Öğretimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri

    1.5 İyi Bir Ölçme Aracında Olması Gereken Nitelikler

    1.6 Ürün Dosyası Değerlendirme

 

    1.7 İşletmede Beceri Eğitimi Değerlendirme Ölçütleri 

 

10. SINAV(2 saat)

            Kursun sonunda, yazılı sınav veya e-sınav yapılır. 50 ve üzerinde puan alanlar başarılı sayılır.

 

*** Kurs programı, uzaktan öğrenme yoluyla tamamlanabileceği gibi talep edilmesi durumunda Mesleki Eğitim Merkezi Programı uygulayan okullarda 10 kişilik grup oluşturulması koşuluyla yüzyüze açılabilir.

 

***Uzaktan öğrenme yoluyla tamamlanan kursların sınavları E-Sınav merkezilerinde yapılır.

 

 

***Yüzyüze eğitim yoluyla tamamlanan kursların sınavları kursu düzenleyen kurum tarafından yapılır.





iş pedogojisi videoları linki


https://www.youtube.com/results?search_query=i%C5%9F+pedagojisi+videolar%C4%B1+





 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 06.12.2024 - Güncelleme: 06.12.2024 13:59 - Görüntülenme: 46
  Beğen | 0  kişi beğendi